شفقنا زندگی – نتایج یک پژوهش جدید نشان میدهد که دم کردن چای علاوه بر عطر و طعم، فایدهی دیگری هم دارد؛ این نوشیدنی محبوب میتواند میزان فلزات سنگین را در آب کاهش دهد.
به گزارش شفقنا زندگی به نقل از یورونیوز فارسی پژوهشگران دانشگاه نورثوسترن آمریکا میگویند دم کردن چای میتواند بهطور طبیعی مقدار فلزات سنگین مانند سرب و کادمیوم را در این نوشیدنی کاهش دهد. به گفته آنها یونهای این فلزات به سطح برگهای چای میچسبند و همراه با تفاله از نوشیدنی خارج میشوند.
وینایاک دراوید، نویسندهی ارشد این پژوهش میگوید: «ما پیشنهاد نمیکنیم که مردم از برگ چای بهعنوان فیلتر آب استفاده کنند.»
او درادامه توضیح میدهد که هدف این تحقیق، اندازهگیری میزان جذب فلزات سنگین توسط چای بوده و این پژوهش نشان میدهد که نوشیدن چای ممکن است بدون آنکه متوجه باشیم به کاهش تماس با فلزات سنگین داخل آب کمک کند.