اگر زیاد خشمگین می‌شوید بخوانید!

شفقنا زندگی – نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد نوشتن تجربیات آزاردهنده روی کاغذ و سپس دور انداختن یا خرد کردن آن، می‌تواند به شکلی معجزه‌آسا سطح خشم را به حالت عادی بازگرداند.

به گزارش شفقنا زندگی به نقل از همشهری آنلاین به نقل از سایکولوژی تودی، در دنیای پرچالش امروز که تضاد آرا و برخوردهای تند کلامی اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسند، یافتن روشی کارآمد برای مدیریت برافروختگی‌های ناگهانی، کلید حفظ سلامت روان و پایداری روابط انسانی است.

همه ما بارها در موقعیت‌هایی قرار گرفته‌ایم که یک گفتگوی ساده به تندی گراییده و دمای هیجانی اتاق ناگهان بالا رفته است. فرقی نمی‌کند این تنش ناشی از یک بحث سیاسی تند باشد، یا انتقادی تند در محیط کار و یا حتی کنایه‌ای گزنده در جمع خانوادگی؛ در هر صورت، واکنش طبیعی بسیاری از انسان‌ها فرو رفتن در موضع دفاعی، رنجش و در نهایت برافروختگی است.

گاهی اوقات این خشم نه در لحظه گفتگو، بلکه مدتی بعد و زمانی سراغ فرد می‌آید که متوجه می‌شود دیگران در غیاب او چه گفته‌اند. واقعیت این است که مواجهه با ناملایمات و رفتارهای تهاجمی، بخشی جدایی‌ناپذیر از زیست اجتماعی ماست. بنابراین، پرسش اساسی این نیست که چگونه از بروز این موقعیت‌ها فرار کنیم، بلکه سوال اینجاست که وقتی شعله‌های خشم زبانه می‌کشند، چگونه باید آن‌ها را مهار کرد؟

 

برچسب‌شده: