۱۲میلیون اصله درخت بلوط بر اثر حمله حشره چوبخوارخشک شد

شفقنا زندگی- رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع وآبخیزداری کشور دربازدید ازجنگل های زاگرس دراستان کهگیلویه وبویراحمد گفت : بیش از۱۲ میلیون اصله درخت بلوط در زاگرس بر اثر حشره چوبخوار خشک شده است.

به گزارش شفقنا، خداکرم جلالی درگفت وگو با ایرنا افزود: این بیماری دریک میلیون و ۱۳۰ هزار هکتار دراراضی جنگلی استان های فارس، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد وکرمانشاه سرایت کرده است و۱۳۰ هزار هکتار را نابود کرده است.

وی بیان کرد : بازسازی پنج ساله جنگل های تخریب شده بر اساس مصوبه دولت از پارسال شروع شده وامسال هم ادامه دارد که در قالب آن گونه های آسیب دیده قطع و امحا و به جای آنها گونه های مقاوم بلوط و بنه کشت می شود.

جلالی با اشاره به فرارسیدن فصل گرما وافزایش آتش سوزی ها اظهارکرد: نگهداری وحفاظت از۱۴ میلیون هکتار جنگل کار بسیار دشواری است وبرای اطفای آتش نیازمند استفاده از اطفای حریق هوایی وبالگرد محسوس است.

وی عنوان کرد: اگرچه درحال حاضر از خدمات بالگردهای ارتش و سپاه استفاده می شود اما برای تامین وتجهیز منابع طبیعی به تجهیزات خاص اطفای حریق نیاز داریم که به اعتبار کلانی نیاز دارد.

انتهای پیام

life.shafaqna.com